Ramaikan TKJ!!!
TKJ Online Forum Community, A Premier Place for Creative And Innovative Young IT
Information
IP
Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Poll

TKJ Online should be?

Khasiat Pare - Page 3 Vote_lcap73%Khasiat Pare - Page 3 Vote_rcap 73% [ 8 ]
Khasiat Pare - Page 3 Vote_lcap27%Khasiat Pare - Page 3 Vote_rcap 27% [ 3 ]

Total Votes : 11

Sekarang Jam

Bogor


Khasiat Pare

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by _VaNz_ on Thu Apr 10, 2008 10:37 pm

Alex Pato wrote:Khasiat Pare - Page 3 Nigella-sativa-flower2.thumbnail

Nh alaminya,

kalo produk ada banyak macem,, ada Kapsul ato minyak..

Mau beli,, harganya murah kok,, murah dan sehat nih!!
Untuk Haba
harga berkisar 3000-20000,, murah kan?? tapi tergantung jumlah pil..

Info lebih lanjut: Toko Habbatussauda
wah sekalian promosi neh pank...
hehe bcanda...
klo gto habba ini lebih" dari sekedar pare dunk..?
_VaNz_
_VaNz_
Pro Member

Male
Number of posts : 255
Age : 27
Address : di suatu tempat yang akan membuat ku selalu bahagia jika berada disana....
Hobbies / Jobs : IT Support
Favorites : segala hal di dunia IT
Status : Jojoba
Today\'s Feeling : emh....secret...
Motto : harus berusaha semaksimal mungkin untuk mendapatkan hasil yang memuaskan
Reputation : 0
Rep. Power : 122320
Member Since : 2008-03-30

View user profile http://tkjonline.forumotion.com

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by iKaka' on Fri Apr 11, 2008 1:50 pm

Iya bener .. jangan lupa sama Madu,, khasiatnya juga gak kalah,, ada di Alquran lagi,,

_________________
Khasiat Pare - Page 3 Alexan10
Visit My Blog -> Irfantr.blogspot.com
iKaka'
iKaka'
Administrator

Male
Number of posts : 1427
Age : 27
Address : غنبت ملن
Hobbies / Jobs : فُتسال
Favorites : Permen Formalin,,
Status : افالحا
Today\'s Feeling : Like Tomorrow
Motto : \"Aku Mencintaimu karena agama yang ada padamu, Jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu\"(Imam Nawawi)
Reputation : 0
Rep. Power : 124740
Member Since : 2008-01-08

View user profile http://profiles.friendster.com/ibelongtoallah/

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by _VaNz_ on Fri Apr 11, 2008 2:39 pm

ad di Al-Quran??
w baru tau....
di surat apa pank??


Last edited by _VaNz_ on Fri Apr 11, 2008 3:20 pm; edited 1 time in total
_VaNz_
_VaNz_
Pro Member

Male
Number of posts : 255
Age : 27
Address : di suatu tempat yang akan membuat ku selalu bahagia jika berada disana....
Hobbies / Jobs : IT Support
Favorites : segala hal di dunia IT
Status : Jojoba
Today\'s Feeling : emh....secret...
Motto : harus berusaha semaksimal mungkin untuk mendapatkan hasil yang memuaskan
Reputation : 0
Rep. Power : 122320
Member Since : 2008-03-30

View user profile http://tkjonline.forumotion.com

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by iKaka' on Fri Apr 11, 2008 3:02 pm

Gak tau ,, lupa gw,, U search aja,, khasiat madu kek apa kek.. di google.. pasti ada,, lagi males nih gw,, tar kalo ketemu post di sini.. Very Happy

_________________
Khasiat Pare - Page 3 Alexan10
Visit My Blog -> Irfantr.blogspot.com
iKaka'
iKaka'
Administrator

Male
Number of posts : 1427
Age : 27
Address : غنبت ملن
Hobbies / Jobs : فُتسال
Favorites : Permen Formalin,,
Status : افالحا
Today\'s Feeling : Like Tomorrow
Motto : \"Aku Mencintaimu karena agama yang ada padamu, Jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu\"(Imam Nawawi)
Reputation : 0
Rep. Power : 124740
Member Since : 2008-01-08

View user profile http://profiles.friendster.com/ibelongtoallah/

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by _VaNz_ on Fri Apr 11, 2008 3:03 pm

ok2....
w tgu post z pank...
cz w sama kaya u....
lagi mlz...
_VaNz_
_VaNz_
Pro Member

Male
Number of posts : 255
Age : 27
Address : di suatu tempat yang akan membuat ku selalu bahagia jika berada disana....
Hobbies / Jobs : IT Support
Favorites : segala hal di dunia IT
Status : Jojoba
Today\'s Feeling : emh....secret...
Motto : harus berusaha semaksimal mungkin untuk mendapatkan hasil yang memuaskan
Reputation : 0
Rep. Power : 122320
Member Since : 2008-03-30

View user profile http://tkjonline.forumotion.com

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by Fizan32 on Fri Apr 11, 2008 3:18 pm

wah2.....hebat deh....

Btw Buah apa yag paling banyak memberikan vitamin / mineral wat tubuh ??????

_________________
Khasiat Pare - Page 3 BogorgakureSiggy-1

You Will Not Know What Bond That Keep My Heart to You............
Fizan32
Fizan32
Moderator

Male
Number of posts : 600
Age : 27
Address : BogoRGakurE
Hobbies / Jobs : The Elite Shinobi in BogorGakure............
Favorites : Gain The Medallion of Karabor
Status : Lagi Mengemban Misi Elite
Today\'s Feeling : naik Tingkat jadi Taichou........
Motto : Protect The Country, Forget Your Life
Reputation : 3
Rep. Power : 124713
Member Since : 2008-01-09

View user profile http://WoW.Indogamers.us

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by _VaNz_ on Fri Apr 11, 2008 3:21 pm

buah tangan jan....
buah tangan memiliki Vitamin dan mineral wat tubuh....
_VaNz_
_VaNz_
Pro Member

Male
Number of posts : 255
Age : 27
Address : di suatu tempat yang akan membuat ku selalu bahagia jika berada disana....
Hobbies / Jobs : IT Support
Favorites : segala hal di dunia IT
Status : Jojoba
Today\'s Feeling : emh....secret...
Motto : harus berusaha semaksimal mungkin untuk mendapatkan hasil yang memuaskan
Reputation : 0
Rep. Power : 122320
Member Since : 2008-03-30

View user profile http://tkjonline.forumotion.com

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by Fizan32 on Fri Apr 11, 2008 3:29 pm

aduh2.........c buah cuy.....Buah !!!

_________________
Khasiat Pare - Page 3 BogorgakureSiggy-1

You Will Not Know What Bond That Keep My Heart to You............
Fizan32
Fizan32
Moderator

Male
Number of posts : 600
Age : 27
Address : BogoRGakurE
Hobbies / Jobs : The Elite Shinobi in BogorGakure............
Favorites : Gain The Medallion of Karabor
Status : Lagi Mengemban Misi Elite
Today\'s Feeling : naik Tingkat jadi Taichou........
Motto : Protect The Country, Forget Your Life
Reputation : 3
Rep. Power : 124713
Member Since : 2008-01-09

View user profile http://WoW.Indogamers.us

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by _VaNz_ on Fri Apr 11, 2008 3:33 pm

tu juga buah khan klo buah tangan itu isinya buah berarti tetep buah donk... w gak salah...
_VaNz_
_VaNz_
Pro Member

Male
Number of posts : 255
Age : 27
Address : di suatu tempat yang akan membuat ku selalu bahagia jika berada disana....
Hobbies / Jobs : IT Support
Favorites : segala hal di dunia IT
Status : Jojoba
Today\'s Feeling : emh....secret...
Motto : harus berusaha semaksimal mungkin untuk mendapatkan hasil yang memuaskan
Reputation : 0
Rep. Power : 122320
Member Since : 2008-03-30

View user profile http://tkjonline.forumotion.com

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty NIh yang penting buat kesehatan serta ingatan

Post by iKaka' on Fri Apr 11, 2008 4:46 pm

Very Good POst Neh!!!!!!

Berikut ada tentang madu dan Habba yang pernah gw sebutin

1. Rumman (Punica granatum)
Khasiat Pare - Page 3 Images

Allah
S.W.T berfirman dalam Al Quraan tentang “rumman” :“Kami jadikan
kebun-kebun dari anggur,zaitun serta buah rumman (delima) yang
bersamaan (rupa dan rasa) dan yang tidak bersamaan..” surah Al An-am
ayat 141 -“Sesiapa yang makan “rumman” (delima) Allah akan cahayakan
hatinya,”

2. Adas (Organik lentils)
Khasiat Pare - Page 3 2
Allah
berfirman dalam Quran tentang ‘adas (sejenis bijirin) dalam
Al-Quraan:“Wahai Musa! Kami tak sabar dengan makanan yang semacam saja,
maka pohonlah kepada tuhanmu untuk kami supaya dikeluarkan bagi kami
sebahagian dari apa yang tumbuh di bumi, dari sayurannya, mentimun,
bawang putihnya dan kacang ‘adasnya serta bawang merah..’ surah Al
Baqarah: 61Adas ialah makanan bijirin yang terkenal di kalangan orang
Arab serta disokong oleh ulamak perubatan Islam untuk kesihatan badan.
Antara khasiatnya ialah dapat menguatkan ingatan dan kesihatan otak
yang terdapat dalam kitab Islam, Tib-al-Aimmah, muka surat 389
maksudnya :“Terdapat berita menyatakan bahawa perkara yang mewarisi
ingatan ialah makan daging dikawasan tengkok binatang (yang halal),
makan yang manis- manis serta ‘adas’, makan roti sejuk dan membaca ayat
Qursi.”

3. Za’faran (Crocos sativus)
Khasiat Pare - Page 3 4
Dalam
kitab perubatan karangan Abdul Latif ‘Asyur, menyebut tentang za’faran
iaitu sejenis tumbuhan ubat terkenal dan diamalkan dalam perubatan Ibnu
Sina. Saidina Ali k.w. pernah menyatakan tentangnya iaitu :“Sesiapa
yang mengambil sebahagian za’faran tulen dan su’di satu bahagian,
dicampur dengan madu, diminum sebanyak dua sudu pada setiap hari maka
dikagumi ingatannya sehingga dituduh melakukan sihir".




4. Zabib (Raisin)
Khasiat Pare - Page 3 %D9%84
Di
dalam kitab Tib al-Nabawi oleh Ibnu Qayyim al-Juzi karangan Dr. Asayyid
al-jamili, muka surat 241, Imam Al Zuhri ada berkata:“Sesiapa yang
ingin menghafal hadis,maka dia hendaklah memakan zabib."



5. Qaranful (Eugenia carophyllus)
Khasiat Pare - Page 3 %D9%84%D8%A8
Ia
merupakan tumbuhan kesihatan yang tahan lama jika dikeringkan. Terkenal
di dalam perubatan Islam, ia berkhasiat untuk kesihatan badan
terutamanya untuk kekuatan ingatan dan kepintaran sebagaimana yang
dinyatakan di dalam kitab perubatan Islam, Tib al-Aimmah oleh Assayyid
Abdullah Syubbir muka surat 389 yang menjelaskan tentang kenyataan Imam
Jaafar Al-Sodiq rahimahullah. Imam Jaafar adalah ulama terkenal di
Madinah, mempunyai ramai penuntut di antaranya termasuklah Imam Abu
Hanifah rahimahullah. Imam Jaafar lahir pada tahun 80 hijrah dan
meninggal pada tahun 148 hijrah. Beliau adalah guru kimia kepada ulama
kimia yang terkenal iaitu Jabir bin Hayyan dan Ar-Razi rahimahullah.
Imam Jaafar pernah menerangkan masalah kekuatan ingatan dan cara
menguasai ilmu kepada pertanyaan anak muridnya Abi Basir, sebagaimana
dalam satu riwayat di bawah:“Berkata Abi Basir : Aku bertanya kepada
Al-Sodiq iaitu Imam Jaafar Al-Sodiq bagaimanakah kami berupaya
mengingati ilmu yang engkau sebarkan kepada kami, lalu imam Jaafar
Al-Sodiq berkata “Ambillah seberat 10 dirham (lebih kurang 10 sudu)
qaranful, begitu juga kundar serta ditumbuk halus kedua-duanya, lalu
diletakkan di atas lidah (dihisap) pada setiap hari.””

6. Karaps (Apium gravolens)

Dari
kitab Tib al-Aimmah oleh Asyayyid Abdullah Syubbir, muka surat 388 dan
393, ada dinyatakan bahawa nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda,
maksudnya:“Makanlah olehmu karaps kerana ianya mewarisi ingatan. Ia
adalah dari tumbuhan hijau.”“Hendaklah kamu mengambil karaps, jika
sekiranya sesuatu dapat menambahkan akal ianya adalah (karaps).

7. Zanjabil (Zingerber officinal)
Khasiat Pare - Page 3 %D8%B3
Allah
S.W.T berfirman dalam Quran, maksudnya,"Mereka dalam Syurga itu,diberi
minum sejenis minuman campurannya dari zanjabil.”Di dalam kitab
Mukhtasar Tib al-Nabawi, Imam jalaludin al-Sayuti (849 - 911 Hijrah)
karangan Ibrahim Muhammad al-Jamal dan kitab Tib al-Aimmah oleh
Assayyid Abdullah Syubbir, muka suratr 388 - 389 menyebut riwayat dari
ulama terkenal iaitu Ali al-Ridha rahimahullah (141 - 203 Hijrah)
menyatakan bahawa :“Sesiapa yang ingin mengatasi masalah lupa dan
menguatkan ingatan, maka hendaklah dia makan 3 potong zanjabil yang
dicampur dengan “ Asal dan juga Khardal(sejenis bijirin) bersama dengan
makanannya pada setiap hari.”

8. Khardal (Semen brassica juncea)
Khasiat Pare - Page 3 CAGD27CP
Khardal
juga merupakan salah satu daripada khazanah perubatan orang Arab
termasuk Ibnu Sina. Ini kerana khasiatnya banyak untuk tubuh badan
sebagaimana yang tercatat di dalam kitab karangan Dr. Amin Ruwain
bertajuk Al-Tadawa bi al-A'syab wa al-Nabatat, muka surat 79.

9. Asal (Forest Honey)
Khasiat Pare - Page 3 CA9U4ZGJ
'Asal
(madu) merupakan makanan pengubatan yang paling terkenal kepada semua
penduduk di dunia di mana Allah berfirman dalam surah An Nahl ayat
68-69, maksudnya:“ ……. Dari perut lebah itu keluar minuman (madu) yang
bermacam-macam warna. Di dalamnya terdapat ubat yang boleh menyembuhkan
(penyakit) bagi manusia.”Dari riwayat Imam Al-Juzi ia menyatakan
bahawa:“Hendaklah kamu mengambil ‘asal (madu) kerana ianya baik untuk
ingatan.

10. Laban (Pure goat's milk)
Khasiat Pare - Page 3 CA1XVN73
Allah
berfirman dalam Al Quran tentang laban (maksudnya) :"Sesungguhnya pada
binatang-binatang ternakan itu kamu beroleh pelajaran yang mendatangkan
iktibar, kami beri minuman kepada kamu dari apa yang terbit dari dalam
perut, yang lahir di antara hampas makanan dengan darah, iaitu susu
yang bersih, mudah diminum lagi sedap rasanya." - surah an-Nahl ayat
66Susu kambing dicampur di dalam formula ini kerana khasiatnya yang
banyak seperti mana yang disebut dalam kitab perubatan Islam dan
perubatan moden.

11. Na’na’ (Mental longifolia)
Khasiat Pare - Page 3 1
Ia
merupakan tumbuhan yang sentiasa dimasukkan dalam minuman orang-orang
Arab. Dalam kitab Al Tadawa muka surat 205, Abdul Latif Asyur menyebut
bahawa na’na’ boleh melancarkan perjalanan darah ke otak manusia serta
merangsang kecerdasan pemikiran. Dr. Riyad Muhamad dalam kitabnya yang
bertajuk “Kepintaran Minda Dan Kepantasan Ingatan" berkata :“Digoreng
(dikeringkan) na’na’ serta dihaluskan kemudian dicampur dengan madu,
selepas itu dimasukkan tujuh titik minyak habbatus sauda, diminum
suam-suam serta dibaca ayat Al Ruqayyah sebanyak 7 kali, ayat syifa
serta surah Yassin."

12. Habbatus Sauda (Nigelia sativa)
Khasiat Pare - Page 3 CAI1GB4N
Faedahnya
sudah terkenal sebagai bijirin yang dapat menyembuhkan berbagai-bagai
penyakit seperti dalam hadis Rasulullah S.A.W maksudnya:“Hendaklah kamu
mengambil habbatus sauda ini kerana ianya penyembuh bagi setiap
penyakit melainkan mati.”













*Thanks to AbuMuslimHakim dan Shariful Bukhori

_________________
Khasiat Pare - Page 3 Alexan10
Visit My Blog -> Irfantr.blogspot.com
iKaka'
iKaka'
Administrator

Male
Number of posts : 1427
Age : 27
Address : غنبت ملن
Hobbies / Jobs : فُتسال
Favorites : Permen Formalin,,
Status : افالحا
Today\'s Feeling : Like Tomorrow
Motto : \"Aku Mencintaimu karena agama yang ada padamu, Jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu\"(Imam Nawawi)
Reputation : 0
Rep. Power : 124740
Member Since : 2008-01-08

View user profile http://profiles.friendster.com/ibelongtoallah/

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by Fe_dHi on Mon Apr 14, 2008 8:41 am

betullllll.................Madu baik bagi tubuh.............
Fe_dHi
Fe_dHi
Legendary Member

Male
Number of posts : 745
Age : 28
Address : Campus
Hobbies / Jobs : makan
Favorites : maen basket
Status : lagi nyari cinta sejati
Today\'s Feeling : bingung.............
Motto : jangan bawa motor ngebudz
Reputation : 0
Rep. Power : 123870
Member Since : 2008-02-05

View user profile

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by cegeb on Mon Apr 14, 2008 8:42 am

garienk

_________________
Khasiat Pare - Page 3 F_moderatorowm_3e2c003

TKJ Online Forum WM
cegeb
cegeb
Head Adminstrator

Male
Number of posts : 1462
Age : 27
Address : In everyone's heart
Hobbies / Jobs : Dota Player
Favorites : Killing in DotA
Status : still breathe and live
Today\'s Feeling : as usual..
Motto : never miss a thing
Reputation : 1
Rep. Power : 134766
Member Since : 2008-01-08

View user profile http://tkjonline.forumotion.com

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by iKaka' on Mon Apr 14, 2008 9:01 am

Eh,, udah geura,, back to topic!!

_________________
Khasiat Pare - Page 3 Alexan10
Visit My Blog -> Irfantr.blogspot.com
iKaka'
iKaka'
Administrator

Male
Number of posts : 1427
Age : 27
Address : غنبت ملن
Hobbies / Jobs : فُتسال
Favorites : Permen Formalin,,
Status : افالحا
Today\'s Feeling : Like Tomorrow
Motto : \"Aku Mencintaimu karena agama yang ada padamu, Jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu\"(Imam Nawawi)
Reputation : 0
Rep. Power : 124740
Member Since : 2008-01-08

View user profile http://profiles.friendster.com/ibelongtoallah/

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by cegeb on Mon Apr 14, 2008 9:14 am

BTT : Back to Topic

_________________
Khasiat Pare - Page 3 F_moderatorowm_3e2c003

TKJ Online Forum WM
cegeb
cegeb
Head Adminstrator

Male
Number of posts : 1462
Age : 27
Address : In everyone's heart
Hobbies / Jobs : Dota Player
Favorites : Killing in DotA
Status : still breathe and live
Today\'s Feeling : as usual..
Motto : never miss a thing
Reputation : 1
Rep. Power : 134766
Member Since : 2008-01-08

View user profile http://tkjonline.forumotion.com

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by iKaka' on Mon Apr 14, 2008 9:23 am


2222
22222222222222222222222222222222222222222
2222222222222
222222222222222222222222222222222222222222222
2222222222222
22
2222222222222222222222222222222222222222222
2222222222222
222222222222222222222222222222222222222222222
2222222222222
222
222222222222222222222222222222222222222222
2222222222222
222222222222222222222222222222222222222222222
2222222222222
222222222222222222222222222222222222222222222
2222222222222
2222222222222222222222222222222222222222222222222222222222
222222222222222222222222222222222222222222222
2222222222222
222222222222222222222222222222222222222222222
2222222222222
222222222222222222222222222222222222222222222
2222222222222
2222222222222222222222222222222222222222222222222222222222

ApaLah !! Yang punya Info lainnya kirim - kirim

_________________
Khasiat Pare - Page 3 Alexan10
Visit My Blog -> Irfantr.blogspot.com
iKaka'
iKaka'
Administrator

Male
Number of posts : 1427
Age : 27
Address : غنبت ملن
Hobbies / Jobs : فُتسال
Favorites : Permen Formalin,,
Status : افالحا
Today\'s Feeling : Like Tomorrow
Motto : \"Aku Mencintaimu karena agama yang ada padamu, Jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu\"(Imam Nawawi)
Reputation : 0
Rep. Power : 124740
Member Since : 2008-01-08

View user profile http://profiles.friendster.com/ibelongtoallah/

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by Fe_dHi on Mon Apr 14, 2008 9:56 am

info BADWORD..............
Fe_dHi
Fe_dHi
Legendary Member

Male
Number of posts : 745
Age : 28
Address : Campus
Hobbies / Jobs : makan
Favorites : maen basket
Status : lagi nyari cinta sejati
Today\'s Feeling : bingung.............
Motto : jangan bawa motor ngebudz
Reputation : 0
Rep. Power : 123870
Member Since : 2008-02-05

View user profile

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by iKaka' on Mon Apr 14, 2008 11:27 am

Makanya ati ati feb,, jadi di sensor tuh kata!! wkwkwkwk

_________________
Khasiat Pare - Page 3 Alexan10
Visit My Blog -> Irfantr.blogspot.com
iKaka'
iKaka'
Administrator

Male
Number of posts : 1427
Age : 27
Address : غنبت ملن
Hobbies / Jobs : فُتسال
Favorites : Permen Formalin,,
Status : افالحا
Today\'s Feeling : Like Tomorrow
Motto : \"Aku Mencintaimu karena agama yang ada padamu, Jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu\"(Imam Nawawi)
Reputation : 0
Rep. Power : 124740
Member Since : 2008-01-08

View user profile http://profiles.friendster.com/ibelongtoallah/

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by Fe_dHi on Tue Apr 15, 2008 3:15 pm

owh...........ApaLah..........wkakakkk
Fe_dHi
Fe_dHi
Legendary Member

Male
Number of posts : 745
Age : 28
Address : Campus
Hobbies / Jobs : makan
Favorites : maen basket
Status : lagi nyari cinta sejati
Today\'s Feeling : bingung.............
Motto : jangan bawa motor ngebudz
Reputation : 0
Rep. Power : 123870
Member Since : 2008-02-05

View user profile

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by tHe_maSteR kiNg on Tue Apr 29, 2008 11:30 am

jadi khasiat pare apa laghi
???????
tHe_maSteR kiNg
tHe_maSteR kiNg
Moderator

Male
Number of posts : 565
Age : 28
Address : Dunia Khayalan - Dunia Impian
Hobbies / Jobs : makan, dugem, nonton Ayat\' Cinta, etc.
Favorites : Nonton film ayat\' cinta, sambil berdoa dapetin ce spt Aisya\'
Status : High Quality Jomlo
Motto : apalah arti sebauh motto..
Reputation : 4
Rep. Power : 122734
Member Since : 2008-03-15

View user profile

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by iKaka' on Tue Apr 29, 2008 5:38 pm

Cari aja di Internet.. wokwokwokowwwkow.......... < Bahasa Pijane

_________________
Khasiat Pare - Page 3 Alexan10
Visit My Blog -> Irfantr.blogspot.com
iKaka'
iKaka'
Administrator

Male
Number of posts : 1427
Age : 27
Address : &#1594;&#1606;&#1576;&#1578; &#1605;&#1604;&#1606;
Hobbies / Jobs : &#1601;&#1615;&#1578;&#1587;&#1575;&#1604;
Favorites : Permen Formalin,,
Status : &#1575;&#1601;&#1575;&#1604;&#1581;&#1575;
Today\'s Feeling : Like Tomorrow
Motto : \"Aku Mencintaimu karena agama yang ada padamu, Jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu\"(Imam Nawawi)
Reputation : 0
Rep. Power : 124740
Member Since : 2008-01-08

View user profile http://profiles.friendster.com/ibelongtoallah/

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by Fe_dHi on Wed Apr 30, 2008 3:26 pm

cari di google.com..........

hehehehehe.........................
Fe_dHi
Fe_dHi
Legendary Member

Male
Number of posts : 745
Age : 28
Address : Campus
Hobbies / Jobs : makan
Favorites : maen basket
Status : lagi nyari cinta sejati
Today\'s Feeling : bingung.............
Motto : jangan bawa motor ngebudz
Reputation : 0
Rep. Power : 123870
Member Since : 2008-02-05

View user profile

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by tHe_maSteR kiNg on Fri May 02, 2008 7:49 am

males ah..
klo udah ada yg nemu langsung aja post..


hahahha..
tHe_maSteR kiNg
tHe_maSteR kiNg
Moderator

Male
Number of posts : 565
Age : 28
Address : Dunia Khayalan - Dunia Impian
Hobbies / Jobs : makan, dugem, nonton Ayat\' Cinta, etc.
Favorites : Nonton film ayat\' cinta, sambil berdoa dapetin ce spt Aisya\'
Status : High Quality Jomlo
Motto : apalah arti sebauh motto..
Reputation : 4
Rep. Power : 122734
Member Since : 2008-03-15

View user profile

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by Fe_dHi on Thu May 08, 2008 3:43 pm

pemales u............wakkakakakkkkkakak
Fe_dHi
Fe_dHi
Legendary Member

Male
Number of posts : 745
Age : 28
Address : Campus
Hobbies / Jobs : makan
Favorites : maen basket
Status : lagi nyari cinta sejati
Today\'s Feeling : bingung.............
Motto : jangan bawa motor ngebudz
Reputation : 0
Rep. Power : 123870
Member Since : 2008-02-05

View user profile

Back to top Go down

Khasiat Pare - Page 3 Empty Re: Khasiat Pare

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum